جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۲۶:۰۷

وزیر اقتصاد از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کرد

باشگاه خبری فراساحل: مجتمع بندری شهید رجایی که به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران شناخته می‌شود، میزبان وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیأت همراه بود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازروابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان، علی طیب نیا در جریان سفر به استان هرمزگان با حضور در قلب بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور از امکانات و قابلیت‌های مجتمع بندری شهید رجایی، کشتی‌های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله‌ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری بازدید کرد. پایانه‌های ۱ و ۲ کانتینری، اسکله‌های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی) و بندر نفتی خلیج‌فارس و سامانه ایکس - ری این بندر از جمله بخش‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت. مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران، حسین‌‌هاشمی تختی رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی، از جمله مقاماتی بودند که طیب نیا را در این بازدید، همراهی کردند.

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این بازدید، گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های عملیاتی بندر شهید رجایی و سایر بنادر تابعه این اداره کل ارائه کرد. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های توسعه استان هرمزگان در حوزه دریایی و بندری به دلیل برخورداری از ۲۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی و بیش از ۷۰ بندر بزرگ و کوچک را برای وزیر اقتصاد تشریح کرد. تشریح طرح‌های توسعه‌ای برای تبدیل شدن بندر شهید رجایی به بندر کانونی منطقه و بیان آخرین اقدامات و دستاوردهای سازمان بنادر طی سال‌های اخیر برای رونق بخشی به تجارت دریایی و بازگشت خطوط کشتیرانی بین‌المللی به بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران از جمله موضوعاتی بود که عفیفی پور در گزارش خود مطرح کرد.

طیب نیا همچنین با حضور در گمرک بندر شهید رجایی از فعالیت سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی که به منظور تشدید کنترل بر دهانه‌های خروجی گمرکات کشور و اعمال نظارت دقیق بر فرآیند واردات و صادرات ایجاد شده، نیز بازدید کرد. وی طی سخنانی هرمزگان و بندرعباس را از مهم‌ترین مبادی ورود و خروج کالا از کشور دانست و تصریح کرد: گمرکات هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل اولویت اصلاحات در فرآیند گمرکی را به این استان اختصاص داده‌ایم. طیب نیا با اشاره به اینکه هدف نخست از این اصلاحات تسهیل امور تولیدکنندگان، کاهش هزینه مبادله کالا و درنهایت عرضه کالا باقیمت کمتر است، اضافه کرد: افزایش کارایی و کارآمدی گمرک از اولویت‌های ماست که در کنار آن باید شفافیت در گمرکات افزایش یابد.

لازم به ذکر است، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش پایانی سفر خود به استان هرمزگان، در نشست شورای اداری استان حضور یافته و روند اجرای مصوبات مرتبط با اقتصاد مقاومتی را مورد بررسی قرار داد.



  کد خبر : 3279
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :